Het is wel degelijk belangrijk hygiënisch te werken, de vraag is alleen: hoe kan het zo eenvoudig mogelijk?
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
Er zijn twee factoren die snel en simpel hygiënisch werken mogelijk maken: geschikte apparatuur en een goede inrichting. Afhankelijk van het aantal behandelstoelen, het soort instrumenten dat u gebruikt en het soort behandelingen dat u uitvoert, moet er een routing worden opgesteld. In dit protocol worden alle stappen opgenomen die uitgevoerd moeten worden om alles gereed te maken voor de volgende patiënt. Aan de hand daarvan wordt bepaald welke apparatuur er nodig is alles zo snel en eenvoudig mogelijk te reinigen.
Ook een efficiënte inrichting is cruciaal. Hierbij gaat het niet alleen om het wegwerken van richeltjes waar vuil in kan achterblijven. Ook de plaatsing van apparatuur en kasten moet kloppen met de vooraf opgestelde routing. Wanneer de autoclaaf bijvoorbeeld naast de opbergruimte voor de gesteriliseerde instrumenten wordt geplaatst, is het handig daarbij ruimte te creëren voor de stickers met sterilisatiedatum.
Zo zijn er nog vele voorbeelden te noemen waarbij wij u graag helpen de stappen te optimaliseren. Heeft u vragen waar u al geruime tijd tegenaan loopt of wilt u weten of het sneller en simpeler kan? Maak geheel vrijblijvend een afspraak met één van onze adviseurs: 02 660 1650 of info@udental.be